header-image-vb.jpg

Wie komt de communicatiecommissie versterken?

20-1-2013  | 

Vacatures bij de commissiecommunicatie: op zoek naar twee nieuwe commissieleden

Onlangs hebben twee van de drie webmasters om uiteenlopende redenen te kennen gegeven met onmiddellijke ingang te stoppen met hun werk voor de club. We zijn daarom dringend op zoek naar versterking!

Wil je graag iets voor de club doen, maar ben je niet in de gelegenheid dat op vaste tijdstippen te doen? Dat is dit je kans!

De hockeyclub heeft een communicatiecommissie die zich bezig houdt met het plaatsen van berichten op de site en Facebook en het versturen van de wekelijkse digitale nieuwsbrief. We zijn dringend op zoek naar nieuw bloed!

Het bestuur heeft een conceptcommunicatieplan ontwikkelt, wat door de nieuwe commissie verder uitgewerkt kan worden. Wil je dit plan inzien, vraag er dan even om via [email protected].

Heb je vragen over het werk van de commissie, neem dan even contact op met commissielid Frédérique Verschuuren (mail [email protected], tel. 06 45 794 053), die deel blijft uitmaken van de commissie.

Hieronder staan de taken van de commissie vermeld. Het is de bedoeling dat het werk onderling verdeeld wordt, naar gelang de interesses en vaardigheden van de commissieleden. In de ideale situatie zijn er steeds twee commissieleden die een bepaalde taak kunnen en willen uitvoeren.

Taken van de communicatiecommissie

  • Webmaster zijn: dagelijks ingezonden berichten beoordelen op plaatsbaarheid, eventueel redigeren en plaatsen op de site.
  • Dagelijks beheer van de mailbox van de webmasters.
  • Wekelijks de digitale nieuwsbrief versturen.
  • Opzetten en uitvoeren van communicatie-acties ‘naar buiten toe', digitaal en in print. Denk aan acties om reclame te maken voor de club en feesten, om leden te werven, om verslag te doen van resultaten, op Facebook, Twitter, de Nieuwe Schakel, De Tilburgse Koerier etc.
  • Binnen de club mensen enthousiasmeren om nieuws met de buitenwereld te delen; met name (verslagen van) evenementen, wedstrijdresultaten.

Gevraagd

  • Enthousiasme voor communicatie!
  • Mooi meegenomen: handig met software zodat je snel je weg kunt vinden in het CMS, en foto's kunt verkleinen en eventueel bewerken.
  • Enige bekendheid met mensen binnen de club, zodat je weet wie je waarvoor aan kunt spreken, is handig.
  • Een beetje gevoel voor taal.

Tijdsbesteding

Op een enkele piek na bij de start van het seizoen (eind augustus, in mindere mate ook eind februari), is de gemiddelde tijd die je per week zult besteden 1-2 uur, verspreid over de week.

Lijkt dit je wel wat? Stuur dan even een reactie naar één van ons, waarbij je ook aangeeft naar welke taken je interesse vooral uit gaat.

Namens de commissie: Frédérique Verschuuren ([email protected])
Namens het bestuur: Maryvon Putman, secretaris ([email protected])