Zo’n 150 vrijwilligers zetten
zich geheel belangeloos in voor onze vereniging en trachten hun taken zo goed
als mogelijk te vervullen. Desondanks zou het kunnen voorkomen dat u als lid of
als ouder van een lid een reden hebt voor een klacht. Wat dan te doen?
Is uw klacht gegrond?.
Raadpleeg hiervoor onze website en lees de beleidsdocumenten of informatie over
gemaakte afspraken. Vindt u geen informatie over uw klacht, dan kunt u mogelijk
zelf actie ondernemen om de oorzaak weg te nemen. Daarbij kunt u eventueel ook
de hulp inschakelen van derden.
Heeft uw klacht raakvlak met
een van onze commissies, stuur dan eerst een mail met de omschrijving van uw
klacht naar de betreffende commissie en wacht op het antwoord van deze
commissie die doorgaans binnen 2 weken zal reageren.
beheer en onderhoud van ons
sportcomplex
hockey technisch beleid, teamsamenstelling
en het aanstellen en ondersteunen van trainers
materialen en
keepersuitrustingen
scheidsrechters en het
opleiden en begeleiden hiervan
begeleiding van de
juniorleden in de ruimste zin van het woord
begeleiding van de mini’s in
de ruimste zin van het woord
zaalhockey
planning wedstrijden en het
digitaal wedstrijdformulier
Reageert een commissie niet
op uw klacht of bent u het niet eens met de reactie van de betreffende
commissie, dan kan u de klacht met een eventuele reactie voorleggen bij het
bestuur door een mail te sturen naar [email protected]. Het bestuur zal uw klacht
toetsen aan het beleid en/of gemaakte afspraken binnen MHCBE. In alle gevallen
zal er binnen redelijkheid en billijkheid gezocht worden naar een passende
oplossing. Het bestuur heeft het streven om binnen 2 weken te reageren op
klachten die binnen komen.
Vertrouwenscommissie
Als er vragen of klachten
zijn die te maken hebben met pesten, discriminatie, het gedrag van je trainer
of coach en/of grensoverschrijdend gedrag waarop je benaderd of aangeraakt
wordt of een vermoeden van grensoverschrijdend gedrag in jouw directe omgeving
binnen MHCBE, dan is het verstandig dit te melden bij onze
vertrouwenscommissie. Zij zullen er alles aan doen om (vroegtijdig) een einde
te maken aan een ongewenste situatie maar ook om herhaling hiervan te
voorkomen. Durf je zelf niet in contact te treden met de vertrouwenscommissie,
laat dan iemand namens jou melding doen.
Schorsing of royement
Mocht er een uitzonderlijke
situatie ontstaan waarbij een lid geschorst of geroyeerd wordt en u wil
hiertegen in beroep gaan, dan moet u zich wenden tot de geschillencommissie.
Deze heeft tot taak om beroepschriften van geroyeerde of geschorste leden te
behandelen. De geschillencommissie wordt door de algemene ledenvergadering
gekozen. Zij bestaat uit drie meerderjarige personen die geen deel uit maken
van het bestuur. Van een besluit tot royement of schorsing staat de betrokkene
binnen één maand beroep open op de geschillencommissie. Het beroep dient
schriftelijk en onder vermelding van de redenen bij de geschillencommissie te
worden ingediend. Na de kennisneming van het beroepschrift roept de voorzitter
de commissie op zo’n kort mogelijke termijn bij elkaar. De commissie neemt haar
beslissing na het horen der partijen. De beslissing van de commissie is
bindend.